דברים שצריך לזכור, ודברים שכדאי לשכוח

דברים שצריך לזכור, ודברים שכדאי לשכוח

יום שבת, 5 בפברואר 2011

הקומדיה האלוהית

כשהייתי בכתה ה' הגיעו הכבלים כמעט לכל בית בישראל, וגם לבית שלנו. המאורע הזה חשף אותנו לשלל תכנים משובחים יותר ובעיקר פחות.
אחת התופעות הבולטות של התקופה היתה פריחה מואצת (ודי מגרדת) של אלפי "סיטקומים" ששודרו בערוץ הילדים ובערוץ המשפחה.
חלק מהסדרות ("מי הבוס", "נשואים פלוס", "אלף", "צער גידול בנות", "אריזה משפחתית"...) קשה לשכוח, בעיקר כי הן עדיין משודרות בשידורים חוזרים. אבל היו גם סדרות אחרות, נשכחות יותר.

זירות ההתרחשות בסדרות האלו היו מוגבלות וידועות מראש. הזירה השכיחה ביותר היתה בית המשפחה, שסיפק מגוון חללים בהם יכולות להתקיים אי הבנות:
מלמעלה: *"קשרי משפחה" בכיכובו של מייקל ג'יי פוקס, *"אבא יש רק שניים", *"להתבגר ולהתגבר", *"קרובים רחוקים מאוד", עם באלקי ברטוקמוס הבלתי נשכח, *"שלגיה במאה ה "20, *"אחותי הגדולה סאם", שזכורה לי רק במעורפל, *"קייט ואלי", *"תראו מי שמדבר", שהציגה לעולם את ג'ורג' קלוני.

זירה פופולארית נוספת, שהיתה מיועדת בעיקר לקומדיות נעורים הארד קור, היתה הבצפר:
מלמעלה: *סדרת המופת "הצלצול הגואל", *"מלך הכתה", *"פארקר לואיס" השנון מכולם.

במקרים רבים סבבה התוכנית סביב דמות מרכזית אחת, שהוקפה במבחר סיידקייקס הולמים, לכל סיטואציה העתידה לבוא:
מלמעלה: *"הנסיך המדליק מבל אייר" (עוד תרגום מבריק מבית היוצר של הכבלים), *ילדת הסחבות "פאנקי השובבה", *"סמוך על צ'ארלס", *"רדיו סינסנטי", *והמקום הראשון בתחרות הקונספט המטופש: "הארי וההנדרסונים".

ובפינתנו "אז ועכשיו" - ככה הם נראים היום:
שורה עליונה: *סטיב ארקל, *פאנקי ברוסטר, *זאק מ"הצלצול הגואל", *בן, הילד הקטן מ"להתבגר ולהתגבר".
שורה תחתונה: *הארי, *מייקי החתיך מ"פארקר לואיס", ניקול מ"אבא יש רק שניים", שהיתה גם דיינה ב"אבא חורג אמא חורגת", ג'ונתן מ"מי הבוס".

ולמי שרוצה עוד - האתר הישראלי הזה מרכז מידע על סדרות מכל הזמנים.

2 תגובות:

  1. ואו. ריגשת אותי עכשיו עד אין קץ. עברו כ-25 שנים מאז ראיתי פאנקי ברוסטר עם אמא שלי בבית והפתיחה פשוט העלתה לי דמעות של נוסטלגיה ושל השלמה עם גילי המתקדם....איפה שנות ה-80 שלי? אפשר למצוא אותן רק בסדרות לצפייה ישירה. תודה על כל החומרים שאספת! כיף לדעת שיש עוד משוגעים כמוני.

    השבמחק